Kontakty :

email :

skola@nyc-sport.cz

skolabezky@gmail.com

tel. 777 101 911

Dan Baran

Náš facebook klikněte..

  

  

Seznam akcí podzim a zima 2017/18

Nové termíny najdete na našich nových stránkách - klikněte zde:

Věnujte pozornost regeneraci

07.08.2011, 23:17,

Zřejmě mnoho z vás pečlivě plánujete trénink a přizpůsobuje tomu i stravu. Na co byste však ve svých úvahách určitě neměli zapomínat, je regenerace a formy a četnost odpočinku. Nelze absolvovat náročné tréninky čtyři či pětkrát do týdne, přitom pracovat v zaměstnání od úsvitu do soumraku a spát jen třeba pět hodin denně.


V případě, že bude popsaný stav trvat dlouhodobě, nejenže se začnou vaše tréninkové pokroky snižovat (až se třeba zastaví zcela), zároveň se ale vystavujete mnohem většímu riziku zranění. Pravidlem číslo jedna pro kvalitní regeneraci je a vždy bude dostatek spánku.

 

Jsou ale i další způsoby, jak regeneraci urychlit či jí zkvalitnit. Skvělým způsobem regeneraci pomůžete prováděním kardiovaskulárních aktivit. Zařadíte-li např. po tréninku na kolečkových lyžích či po cyklistickém tréninku krátký lehký běh, nebo po tréninku v posilovně ještě třeba jen desetiminutovou jízdu na stacionárním kole, budou pro vás následující dny ve znamení kvalitnější regenerace a přípravy na další trénink. Naopak, pokud ihned po skončení těžkého tréninku zamíříte do sprchy namísto alespoň krátkého vyklusání, dost možná se vám stane, že se druhý den jen taktak dostanete z postele a vaše chůze bude připomínat stoletého staříka.

 

A co třeba klasická sauna? Ano, i ta je velmi vhodná. Zlepšuje neuromuskulární tonus, zmírňuje svalovou bolest, zrychluje krevní oběh a tím i rychlost odplavování odpadních látek.

 

Ve výčtu možností pro urychlení regenerace pochopitelně nesmíme zapomenout na vliv výživy, dostatku tekutin a kvalitní suplementace sportovní výživou. Ta je uzpůsobena tomu, aby naše tělo zásobovala koncentrovanými zdroji živin a toho, co tělo v průběhu výkonu urgentně potřebuje. Díky tomu bude nejen kvalitnější aktuální výkon, ale především regenerace sil bude o poznání rychlejší a hlubší.

 

Regenerace je stejně důležitým aspektem vaší výkonnosti jako otázka tréninku, výbavy a výživy. Platí pravidlo, že budou-li všechny ostatní stránky přípravy v pořádku a jen jedna jediná bude chybná, bude chybná a také neúspěšná celá příprava. Budete-li skvěle trénovat i dodržovat dokonalý jídelníček, je vám to málo platné, nebude-li mít tělo dostatek času k odpočinku. A nastane-li situace, kdy nedostatek regenerace pociťujete, zařaďte některou z výše uvedených pomocných technik. Zatímco totiž boj proti krátkodobému nedostatku času pro odpočinek nepředstavuje problém, dostat se ze stavu chronického může zbrzdit vaše tréninkové pokroky o slušnou řádku měsíců!
 

 
« Zpět


Diskuse: "Věnujte pozornost regeneraci"
Datum: Jméno: Komentář:
- Žádné komentáře -
Přidat komentář | Zobrazit všechny komentáře

Partneři :

 

Sponzoři :

 


 

 

Náš závodní tým :

 


.

Motto:

 

Běh na lyžích není sport. Je to smysl života. Jen v tomto sportu poznáte opravdové ticho přírody, krásu zimy a poletujícího sněhu, křupání zmrzlého prašanu, okouzlující západ slunce i jeho mrazivý východ. Poznáte sílu přátelství, utužíte kamarádství a seznámíte se s vlastními limity. Během na lyžích se vám otvírá nový svět. Buďte vítáni.